27 decembris, 2014

Teorija. Kas ir nepieciešams, lai gleznotu.

 

Vēl viena mana interese ir māksla, tākā es neesmu mācijusies mākslas skolā un vispār par gleznošanu gandrīz neko nezinu, tad meklējot internetā arī mazliet apguvu šo manu interesi.

 

Kā jau zinām glezniecība ir mākslas veids, kad mākslas tēli tiek radīti ar krāsām uz audekla, kartona. Gleznojot tiek izmantotas līnijas, attēlotas gaismēnas.

Šī būs teorija, kura ir izvilkta no interneta citām vietnēm. 

 Gleznošanai izmanto krāsas, kuras veido krāsu pigments un saistviela (augu līme, linu, magoņu eļļa).


Glezna tiek radīta uz papīra, kartona vai īpaši sagatavota audekla.

 


 Lai māksliniekam būtu ērtāk gleznot, paliktnis, pie kura piestiprināts papīrs, kartons vai arī rāmis, pie kura piestiprināts audekls, tiek novietots uz molberta.

 Man pašai molberta nav, bet pēc pieredzes saku, lai arī neesi nekāds dižais mākslinieks tomēr molberts ir nepieciešams, jo uz galda turēt darbu un gleznot ir grūti. 

  Krāsa tiek klāta, izmantojot otas. Lai gleznotu ar eļļas vai guaša krāsām, izmanto plakanas otas (ar tām ērtāk uzklāt krāsu vienmērīgā slānī), bet akvareļu krāsām izmanto noapaļotas formas otiņas. 

Šajā bidē ir ļoti labi parādīts ko ar katru otu var uzzīmēt. Man pašai ļoti patīk

 
 

 Es pašā sākumā biju nopirkus ne pārāk dārgas otas. Bet atkal pēc savas pieredzes sakot otās gan naudu nevajag žēlot. 

Protams, lai sajauktu krāsas ir nepieciešama palete, tās ir dažāda veida.  Paletes tiek izgatavotas no porcelāna vai koka (atkarībā no tā, kādas krāsas mākslinieks izmanto).

Man pašai ir dažādas paletes.

Teorija tākā ir beigusies. Nākamajā rakstā uzrakstīšu glezniecības veidus.

Lai Jums veiksmīga šī diena!


Nav komentāru:

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...